Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
vars anskaffande
det trånga
utrymmet lade
oöverstigliga hinder.
Först den
oför-glömmeliga nt-ställningssomma-ren 1897, då [-Djurgårdsteatern,-]
{+Djurgårdstea-
tern,+} som låg
inom utställnings-området, mot
lämpligt vederlag
förbjöds spela,
och Ranft
Hytta-de sina penater
till den till
»Arenateatern» förvandlade Djur-gårdscirkursen,
Gerda Nilsson som 1’iamctla.
blev det verklig
operett igen. De klassiska operetterna »Sköna
Helena», »Boccaccio» och »Fatinitza» m. tl. visade sig
fortfarande vara goda dragplåster. Men så var
också artistpersonalen förträffligt sammansatt.
Främst lyste Anna Norrie, vars konstnärssol nu stod
i zenit.
Även en nyupptäckt stjärna på operetthimlen,
fröken Gerda Nilsson, väckte livligt bifall på grund
av sin vackra sång och ett sympatiskt och smånätt
utförande av Fiamettas roll i »Boccaccio». Den
unga damen fastnade, efter en lyckad debut på
Operan, i Hymens garn. och är numera gift med
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>