- Project Runeberg -  Vid skrifbordet och bakom ridån. Minnen från flydda teatertider /
154

(1908) [MARC] Author: Frans Hedberg
Table of Contents / Innehåll | << Previous | Next >>
  Project Runeberg | Catalog | Recent Changes | Donate | Comments? |   

Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...

scanned image

<< prev. page << föreg. sida <<     >> nästa sida >> next page >>


Below is the raw OCR text from the above scanned image. Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan. Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!

This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.

gjorde honom ännu mera förlägen. Efter slutet
af duetten, hvilken sjöngs med den kyligaste
reservation af båda parterna, vände sig Trebelli till
mig och sade med en oefterhärmlig min af på en
gång triumf och skadeglädje: »Savez vous, qu’il
n^embéte enormément, ce monsieur avec ses grands
yeux stupides.» Och efter en liten stund tilläde

belli, hvars repliker kunde vara spetsiga med
besked, hur älskvärd hon för öfrigt var i hela sitt
uppträdande.

Den femte mars gafs den första
operamaskeraden sedan många år tillbaka och inbragte visserligen
16,000 kr. brutto, men borde likväl ha varit en
öfvervunnen ståndpunkt för hvarje teater som vill
tjäna konstens intressen. Den glada Söndags-

hon: »Ön ne doit
pas jouer Don Juan,
quand ön ne sait pas
la maniére de séduire
une femme!»

På representa-

Zelia Trebelli.

tionen gick likväl
duetten med både
känsla och
öfverty-gelse, och man såg
tydligt att Arlberg
icke var någon
nybörjare i konsten att
förleda en kvinna,
om han också ett
ögonblick stod
förlägen inför en
parisiska sådan som Tre-

<< prev. page << föreg. sida <<     >> nästa sida >> next page >>


Project Runeberg, Sun Dec 10 01:34:36 2023 (aronsson) (download) << Previous Next >>
https://runeberg.org/fhvidskr/0160.html

Valid HTML 4.0! All our files are DRM-free