Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
nxisksp tm - " )
overeens-fremmede imed "« de almindelige Begrell
som vi have« om«sVisdom-," Godhed,s· Retfærdi-’
· hed, ·Lo·v, ’Synd, Straf, hvilket, synes vi , s-
det heqvemmeste til at opvække Kjærlighed og Lis-
dighed mod Gud-, Afskyefor Synden og Lyst is
Dyden, til actroste os i Lidelser-, øve os i Taai
.modighed, Troe og Hengivenhed i Forsynet, ti
at stadfoesie— Lovene ; haandhoeve Ret og Retfærdixsz
hed"i Verden ,— til at opmuntre Sielesn til at mod:
staae Yegierlighederne, og forskaffe en fornuftisi
Skabning det Herskab over sig selv, og den ind:
vortes Fred og Sindsroelighed, hvori dens sand«
Fuldkommenhed og Lyksalighed bestaaer? Fornussi
ten skal selvikke længebetaenke sig paa atvoelges
, naar den iupartisk overveier, hvor mange Fordeelif
»der ere forbundne med den Forklaring af det Onde-i
Oprindelse, som Skriften lærer.· J-
— Fornuften behøver derfor ikke at forlade sin
store,Grundrege-l, arAlting skeer til detBedsten
gBaazde Syndens og Straffens Onde er ved Gndss
( Bestyrelse bleven Midler og Anledninger til as
bringe meget Godl’ ind i Verden, af hvilket Nogen
ikke knndehavexvoeret der, dersom der ikke havde-
været. Synd eller Straf til. Baade Fornuftenzl
7 " «- og:
—-
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>