Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Uppsatser och undersökningar - D. Fehrman. Lunds domkapitel och prästbildningen under 1700-talet
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
I.UNDS DOMKAPITEL OCH PRÄSTBILDNINGEN UNDER I7OO-TALET 2 2Q
dicitur? R. Quia Christi mandato inStituta. Quando coepit
christiana dici? R. — An illa christiana recte dicitur lutherana
et an [nomen hoc] respicere videtur schisma? R. Recte, ut sic
distinguitur a ceteris schismaticis. (Meningen torde vara: namnet
luthersk anger kyrkan såsom icke-skismatisk.) An ab homine
denominationem habere debeat religio haec? R. —■ An eadem
religio in V. T. et N. T.? R. Discrimen est; patres in V. T.
adorarunt Christum venturum, in N. T. vere exhibetur; est itaque
differentia circumstantium non substantiae vel essentiae. An
quilibet in qualibet religione possit salvari? R. Joh. 17 detta är
evigt lif, att de känna dig och den du sändt etc.; extra Christum
nulla salus; quilibet in sua fide salvifica salvatur. Principia
re-ligionis? R. Sacra Scriptura, quam recte definivit. An Scriptura
sit adaequatum principium credendi? R. Sacra Scriptura èst
perfecta, 2 Tim. 3, etc., unde per consequens sequitur, quod
perfectos reddit ad omne bonum opus. An traditiones sunt
rejiciendae? R. Traditiones in verbo Dei fundatae et ad bonam
ordinem [respicientes] non rejiciendae. An plana et perspicua
sit [Scriptura]? R. Ita. Sed multi articuli fidei ad salutem non
sunt perspicui? R. Defectus perspicuitatis debetur ingenio humano,
non autem ipsi Scripturae Sacrae. An Scriptura Sacra aliam
efticaciam habet pro scriptis humanis? R. Ita, quia convertit
cor hominis. Hebr. 4. Atque illud de verbo hypostatico? R.
Nej det är att förstå om logo propriatorio (== ordet i egentlig
mening.) Si potentia Dei est Sacra Scriptura, an quis ei resisti
potest? Potentia Dei alias absoluta, alias ordinata, sc. per media,
et huic resisti potest. An extra Scripturam habemus Dei
notitiam? Ita, Rom. 2. Quotuplex illa? R. Insita vel acquisita.
An sufficiens ad salutem? R. Non. Unde sufficiens haberi
debet? R. Ex verbo Dei. Qualis illa [notitia]? R. De trinitate
etc. An notitia de trinitate necessaria ad salutem? R. 1 Joh. 5.
An trinitatis notitia in V. T.? R. Gen. 1, etc. Proba ex N. T.
R. i Joh. 5 et teofania in baptismo Christi. Ouibus distinguuntur
illae personae? R. I Joh. 5.; distinguuntur proprietatibus
cha-racteristicis. Proba filium a Patre natum. R. Joh. 1. etc. Proba
Spiritum Sanctum a filio procedere. R. Cum venerit Paracletus,
quem mittam a Patre etc. Controversiae de progressionem
Spiritus Sancti a filio, inter quos erant? R. Ecclesiae orientales
et occidentales. Symbolum nicenum, quando scriptum? R.
Sae-culo quarto a Constantino Magno contra Arianos, negantes di-
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>