- Project Runeberg -  Wilhelm Marstrand, hans kunst og liv i billeder og tekst /
33

(1920) Author: Theodor Oppermann
Table of Contents / Innehåll | << Previous | Next >>
  Project Runeberg | Catalog | Recent Changes | Donate | Comments? |   

Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...

scanned image

<< prev. page << föreg. sida <<     >> nästa sida >> next page >>


Below is the raw OCR text from the above scanned image. Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan. Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!

This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.

Den venezianske Kunsts Rigdom og Mangfoldighed var i Slægt med noget
af det stærkeste i hans egen frodige Natur. Her vandt han frem til
Forstaaelse af en monumental Malerkunst, som huede ham; her blev han klar
over dens Midler.

illustration placeholder
CHRISTUS I EMAUS.
Faaborg Kirke.


Medens det indirekte Udbytte af Rejsen blev af største Betydning for
Marstrand, blev det direkte ikke overvældende. Af de mange Studier, han
malede under Opholdet dernede, er der kun faa, som vidner om det
værdifulde nye, som var i Færd med at blomstre frem hos ham; men blandt
disse faa er et Par af hans aller bedste, fremfor alle den dejlige
»Landstigning ved Canale grande«, der baade er levende og monumentalt
komponeret og dertil i Besiddelse af en i Marstrands Kunst sjælden koloristisk Vægt.

<< prev. page << föreg. sida <<     >> nästa sida >> next page >>


Project Runeberg, Tue Dec 12 14:42:11 2023 (aronsson) (download) << Previous Next >>
https://runeberg.org/wmarstrand/0037.html

Valid HTML 4.0! All our files are DRM-free