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SKANDINAVISCHE REISEFRÜCHTE
15
Respondit ille: »Nescio, domine. Non pius ceteris fratribus oro, non pius
ieiuno non pius vigilo, non pius laboro, sed unum scio, quod me excellere
non potest prosperitas nec frangere adversitas, sive de persona mea sit sive
de aliorum». Cui cum dixisset abbas: »Non té turbavit, quod miles talis
nuper grangiam nostram incendit?», respondit: »Non. Totum enim Deo
com-misi. Si modicum habeo, cum graciarum accione recipio; si multum, iterum
gracias ago.» Et cognovit abbas, quod causa tante virtutis esset amor Dei
et contemptus terrenarum rerum. Sancte virtutes, fides videlicet, spes, Caritas,
iusticia, humilitas, obediencia, rebus discipline atque conpassio sepe
mira-culorum gloria remumerantur.’
Auf der Innenseite des hinteren Deckels: ’1429 ipso die s. Clementis
frater Kuch. insinuavit processum contra M. W. in valvis ecclesie s. Severi
Erford. super execut(ione) condempnacionis 85 florenorum de camera etc.’1
KOLBATZ bei Stargard in Pommern, Cistercienserkloster.
In seinem ausführlichen und gründlichen Überblick über die Geschichte
des bedeutenden Klosters weiss H. Hoogeweg2 nur die Handschrift Berlin
Staatsbibliothek theol. F. 149 (Rose no. 860) saec. XII/XIII mit den in
Dänemark begonnen Annales Lundenses et Colbazenses3 und den später angefügten
Sermones Mauritii Parisiensis zu nennen und sagt im übrigen (S. 244):
»Nicht einmal eine Bibliothek wird erwähnt, und doch wird eine solche
vorhanden gewesen sein, da der Pfarrer Ertmar Bodeker in Altdamm 1403
sein Speculum iuris canonici dem Kloster schenkte und Papst Urban VI.
1381 gestattete, im Schlafraum vor den Betten Schränke für Bücher und
andere Sachen aufzustellen».
Die Dürftigkeit kann etwas gemildert werden durch das Bekanntmachen
einer Handschrift saec. XII in der Univ.-Bibl. Uppsala C. 699. Sie
trägt fol. lr den Vermerk saec. XV: ’Imago mundi. Liber s. Marie in
Col-baz; quem quis abstulerit, anathema sit’ und enthält fol. I™—27v"’ die drei
Bücher der Imago mundi des Honorius Augustodunensis4, ’Incipit liber
cuius est titulus Imago mundi. Ad instructionem multorum quibus deest
copia librorum’ und fol. 28™— 75r, am Schluss unvollständig, die Historiae
des Orosius.
1 Die Hs. ohne Kenntnis der Erfurter Herkunft beschrieben bei K. B. Westman,
Birgitta-Studier (Ups. 1911), S. 265.
2 Die Stifter und Klöster der Provinz Pommern, I (Stettin 1924), S. 223—309.
3 MG. SS. XIX, S. 710 ff. und L. Weibull in der Historisk Tidsskrift, R. 8, II (1909),
S. 170 ff.
4 Vgl. M. ManitiüS, Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters, III
(München 1931), S. 371 ff.
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