Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
Saaledes indrettede jeg for Fru Rosenkilde
tre store Operaer: Aubers „La part du diable"
(Halvdelen hver!), Halevys „Le Guitarréro"
(Ricardo) og Bal fes „Le puits d’amour"
(„Kær-lighedsbrønden“). Det var et meget vanskeligt
Arbejde, der nødsagede mig til at gennemsøge
en utalt Mængde for vort Publikum ubekendte
Operaer, men jeg kan i dobbelt Betydning sige,
at det lønnede sig kun daarligt, ti dels blev
det uden Hensyn til den Tid, det tog, kun
betalt som simpel Oversættelse, og dels havde jeg
kun liden Fornøjelse af dette fordringsfulde
Forfatterskab.
Fru Anna Rosenkilde udmærkede sig ved
en bedaarende Ynde i sin Optræden. Der var
en naturlig Elskværdighed udbredt over hendes
Væsen, som bestak baade Tilskuere og
Recensenter, saaledes at hun gjorde sig gældende
som en langt større Sangerinde og
Skuespillerinde, end hun virkelig var. Hun var
tilsyneladende fri for alt Koketteri, og det var kun
muligt ved langvarig og skarpsynet Iagttagelse
at opdage den bevidste og reflekterede Stræben
efter at behage, der skjulte sig bag hendes
sympatetiske Naivitet. Hele den yngste
Generation af Teatergængere var forelsket i hende,
5
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>