- Project Runeberg -  Erindringer / Min förste forfattertid : Erindringer II /
156

Author: Erik Bøgh
Table of Contents / Innehåll | << Previous | Next >>
  Project Runeberg | Catalog | Recent Changes | Donate | Comments? |   

Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sidor ...

scanned image

<< prev. page << föreg. sida <<     >> nästa sida >> next page >>


Below is the raw OCR text from the above scanned image. Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan. Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!

This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.

end Statister og Figurantinder, der gjorde
Repliktjeneste til Forklaring af Manøvrene med
de udmærkede Dekorationer.

Hvad der vakte min ubetingede Beundring
af den franske Kunst, var det storartede
Figurmaleri, som den nordiske Klikkes Trompetere
herhjemme havde haanet og advaret vore unge
Kunstnere imod. Franskmændenes
Landskabsmalerier fandt jeg derimod i Reglen mere
kunstlede end naturtro, og deres Marinebilleder
stod langt tilbage for de danske Maleres.

Jeg forlod i det hele taget Paris med den
Erkendelse, at jeg i denne eneste Stad havde
set og lært mere, end i alle de andre Byer,
jeg havde besøgt, og jeg har siden den Tid,
naar jeg har gjort en Ferierejse, altid tilbragt
den længste Tid her.

Denne Gang vilde jeg gøre Rhinturen paa
Hjemvejen, og for at gøre den grundig, begyndte
jeg den fra Mannheim i Stedet for at rejse
til Bingen, hvor den smukke Del af Rhinen
begynder. Ved en Sammenligning med
Sejladsen paa Donau følte jeg mig i høj Grad
skuffet af den øvre Del af den saa højt
besungne Rhin. Det var kun det lille Stykke
fra Bingen til Siebengebirge, der svarede til

<< prev. page << föreg. sida <<     >> nästa sida >> next page >>


Project Runeberg, Sat Dec 9 21:41:17 2023 (aronsson) (download) << Previous Next >>
https://runeberg.org/eberindr/2/0166.html

Valid HTML 4.0! All our files are DRM-free