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34 Andreas Libavius, Analysis Confessionis Fraternitatis de Rosea Cruce
pro admonitione et instructione eorum, qui, quid iudicandum sit de ista noua
factione, seire cupiunt, Ffr. ain M., 1615. Denna skrift av den bekante läkaren
och kemisten, som var en arg kritiker av paracelsismens utväxter, är ett
synnerligen intressant vittnesbörd om de rosenkreutziska skrifternas roll i tidens
föreställningsliv. Om det allmänna sambandet mellan rosenkreutzarnas idévärld och
Paracelsus’ yttrar Libavius sig utförligt. Om Lejonet från Norden, se särskilt s. 2
och s. 25, varest det på tal om rosenkreutzarnas för det kommande Lejonets rike
bevarade skatter heter: Paracelsi id somnium est, quod & Haselmeierus admiratur.
Quis autem hinc non colligat, seditiosam esse societatem, & consilia agere turbandi
per vim mundi, quo modo & alibi dicebant, se thesauros iustam causain fouenti
ad debellandum aduersarios collaturos esse? Occurrat nobis historia regni
Anabaptistici olim, in Westphalia, vbi Eex erat Iohannes Leidensis. Monenda est
fraternitas, vt sibi a talibus temperet. Quid enim aliud efficiet, quam vt mature
opprimatur? Nos opinamur, id quod de Leone ab Oriente & Septentrione Cabalistæ
& Magi garriunt, non sumtum esse ex principiis propriis, seu ex Esaiæ capite
quadragesimo primo, versu vigesimo quinto: Suscitabo a Septentrione, &
veniet ab ortu solis. Is prædicabit in nomine me o, & ibit super
Principes quasi super lutum, & sicut figulus coneuleat limum. Hæc de
Cyro vastaturo Babylonicam Monarchiam dicta spiritualiter de Christo iuxta
varia Seripturæ axiomata. Sed Anabaptistæ & stolidi Paracelsistæ ad sua somnia
liberaliter trahunt.
35 Politischer Discurs, verfasset in einem Gespräch, gehalten zwischen einem
Hispanischen Cavallier und Hochteutschen, i: Acta publica, ed. M. C. Londorpius,
1668, s. 223 f., varest spanjoren om de tyska lutheranerna yttrar: Helffe mir die
heilige Jungfrau, und wann die Ketzer schon tieffer eingewurtzelt wären als die
Eichelbäume, so wollen wir Spanische Helden sie doch außwurzeln sammt ihren
Phlegetontischen oder höllischen Wurtzeln, als die gewaltige grosse Zuchtmeister
der Mitternächtischen Ländern. Tysken svarar: Aber, Herr, sie sind sehr mächtig,
sie erstrecken sich sehr weit über das Meer, und wie man zu sagen pflegt, Von
Mitternacht kömmt alles übel; dahero zu befürchten ist, daß, wofern sich die
Septentrionalische Potentaten und Länder solten zusammen verfügen, es möchte
weder Mittag noch Orient ihre Grausamkeit außstehen können. Härpå replikerar
spanjoren bl. a.: Wir befürchten uns nicht weder vor Africa noch vor Asia, viel
weniger vor den Mitternächtischen Ketzern, sondern wir wollen ihnen die Beyn
zerbrechen, sammt ihren weychen und schändlichen Irrthumen. Was soll ich viel
sagen? Der Löwe ist nicht so grausam, als man ihn zu malen pflegt.
36 En förteckning över denna litteratur i A. Wolfstieg, Bibliographie der
freimaurerischen Literatur, II, 1923, s. 931—951, och Ergänzungsband, I (utg. av
B. Beyer), 1926, s. 469 f. Tidigare förteckningar, se Wolfstieg, a. a., I, s. 3—9.
37 Fama remissa ad Fratres Roseæ Crucis. Antwort Auff die Famam und
Confessionem der Löblichen Brüderschaft vom Rosen Creutz, 1616, åberopad,
under hänvisning till Gustav Adolf, i ovan citerade flygskrift Vnterschiedliche
Paßporten, 1632, s. 30 f. Det heter här bl. a.: Der Löw in Esdra, der da auffstehet,
vnnd den Adler straffet, (den ihr den Löwen von Mitternacht nennet) ist Lutherus,
wie solches auß der Predigt erscheinet; Doch achte ich gewiß, es sey nicht viel
dran geirret, wenn jemand dardurch einen Reformatoren! deß Weltlichen Regiments
verstehet; Den man nicht vnbillich wird den Teutschen Mosen heissen .. Circa
illud Tempus 1600. natus est ille Leo septentrionalis.
38 [Mich. Sendivogius], Tractatus de Sulphure, 1616, omtryckt i N. Albineus,
Bibliotheca Chemica, 1673, s. 95 f.: Iam etiam ula tempora adueniunt in quibus
arcana multa naturæ reuelabuntur: Iam illa Monarchia quarta Borealis ineipere
habet: Iam tempora appropinqnant; mater scientiarum veniet; maiora elueidabuntur
quam in his tribus præteritis Monarchiis factum est. Quoniam hanc Monarchiam
(vt veteres diuinarunt) plantabit Deus per vnum ex Principibus omnibus virtutibns
ditatum, quem fortasse nobis iam tempora produxerunt. Habemus enim in hac
parte boreali Principem Sapientissimum ac bellicosissimum, quem nullus
Monarcharum victoriis superat, humanitate ac pietate nullus excellit. In hac Monarchia
Boreali Deus omnium conditor rerum maiora arcana sine dubio in natura elucidabit
quam illis temporibus vbi aut Paganorum aut Tyrannorum Principum sedes fuit.
Sed has Monarehias Philosophi non secundum potentiores, sed secundum Cardines
mundi numerant: Inprimis Orientalem; postea Meridionalem; jam vero
Occidentalem habent; & vltimam Septentrionalem in hac parte Boreali expectant: de
quibus in Harmonia dabitur. In hac Septentrionali attractiua polari Monarchia (vt
Psalmista ait) Misericordia & veritas obuiabunt sibi; pax & justitia
osculabuntur; Veritas de terra orietur, & Iustitia de cœlo prospiciet.
Vnum ouile, & vnus pastor; (Ioh. 10.16.) Scientiæ multæ sine inuidia: quod
& ego cum desiderio expecto. — Om Sendivogius, se J. Ferguson, Bibliotheca
Chemica, II, 1906, s. 366 ff., och Zíbet, Bibliografie Ceské Historie, 3, s. 523 ff.
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