Full resolution (JPEG) - On this page / på denna sida - Sider ...
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>
Below is the raw OCR text
from the above scanned image.
Do you see an error? Proofread the page now!
Här nedan syns maskintolkade texten från faksimilbilden ovan.
Ser du något fel? Korrekturläs sidan nu!
This page has never been proofread. / Denna sida har aldrig korrekturlästs.
BALLET. 169
Styrke- og Behændighedskunster, men ofte uden
al Gratie, og det, som ved al Dans burde være
Hovedsag: at man ingen Anstrengelse sporer, saa
det Hele synes en let Leg, det bryder man sig
ikke om her: tvertimod, naar Danseren maa tørre
Sveden af sit Ansigt og Primadonnaen forpustet
maa holde sig i Siden og ryster paa Benene, saa
tiljubler Publikum de ufortrødne Arbejdere Bifald,
fordi de slide saa trofast i det.
Man kommer til at tænke paa, hvorledes det
var dette samme Ulyksalige, hvorved den italienske
Skulptur og Arkitektur gik tilgrunde i det 16.—17.
Aarhundrede, dette at Kunstens Maal ikke saaes i
Skønhed, men i Kunststykket, i at kunne præstere,
hvad hidtil ansaaes umuligt, og at kunne overvinde
alle Slags Vanskeligheder ved Materialet med den
største Bravur.
RAVENNA.
Ved en Landstation paa Banen Bologna-Ancona
staar man af og sætter sig over i et lille Lokaltog,
som efterhaanden giver sig af Sted og langsomme-
lig rumler En til Ravenna. Der er Bønder og
<< prev. page << föreg. sida << >> nästa sida >> next page >>